• به سونما خوش آمدید، وارد شوید
  • سالیدورک drawing نحوه ویرایش لیبل های نماها- فارسی رایگان

سالیدورک drawing نحوه ویرایش لیبل های نماها- فارسی رایگان

ویرایش لیبل های نماها در محیط نقشه کشی سالیدورکس

1398/12/08

اکثر شرکت‌های مهندسی، چه بزرگ چه کوچک، نسبت به چرایی و چیستی آنچه می‌خواهند توسط نقشه‌های دو بعدی مبادله و مراوده کنند و جهت ساخت قطعات مختلف مورد استفاده قرار دهند، ترجیهات و یا استانداردهای مختص خودشان را دارند. از نرم‌افزار SOLIDWORKS 2014 بهبودها و پیشرفت‌های مناسبی ‌برای مشاهده لیبل‌ها در محیط نقشه کشی سالیدورک انجام شده است که مدیریت و حفظ توافقات و ثبات در بین همه‌ی مستندات در سراسر شرکت یا فضای کاری شما را ساده‌تر می‌کند. این امر (برچسب‌گذاری) در مراوده‌ها و ارتباطات مابین فضاهای کاری متفاوت مهم می‌باشد؛ نه تنها نام نماها (views) بلکه مقیاس تنظیم آن‌ها نیز در فرآیند طراحی و نقشه کشی، مهم و موثر می‌باشد. گاهی اوقات ممکن است آپشنهای پیش فرض برای دیدن تگ‌های لیبل‌ها، با آنچه که مورد نظر شما می‌باشد، دقیقا یکی نباشد. در اینجا باید بگویم هیچ مشکلی نیست! ما در نرم‌افزار سالیدورکس می‌توانیم آن‌ها را متناسب با خواسته‌ی خودمان اصلاح و ویرایش نماییم ؛ بیایید تا با هم به نحوه ویرایش برچسب‌های نماها (view labels) نگاهی بیاندایم.

 

خرید آموزش Solidworks کامل

 

البته در ابتدای کار و جهت آشنایی هرچه کامل‌تر شما با view labels های سالیدورکز، بهتر است به تصاویر زیر که نمایش چند مدل از لیبل‌های محیط نقشه کشی (drawing) نرم‌افزار سالیدورکس می‌باشد توجه نمائید.
نمونه ای از view label در محیط درایینگ solidworks 2020
نمونه‌ای از View label  های نرم‌افزاری سالیدورکس در Drawing
خب، حال نوبت به ویرایش این لیبل‌ها رسید؛ 
 

چگونه لیبل های نماها در محیط drawing سالیدورکس را ویرایش کنیم ؟

برای این که بتوانیم view label های نرم‌افزار سالیدورک را به کمک تگها ویرایش نماییم باید بصورت زیر  عمل کنیم:
     • ابتدا روی لیبل مورد نظر خود در فضای نقشه کشی نرم‌افزار سالیدورکس کلیک کنید؛ این کار باعث می‌شود در سمت چپ صفحه‌ی کاری شما، تب Note Property Manager باز شود؛ که در تصویر زیر نیز آن را مشاهده می‌کنید.
 note property manager در محیط drawing سالیدورک 2020
 Note Property Manager در محیط نقشه کشی نرم‌افزار سالیدورکس
 
     • در مرحله‌ی بعدی و پس از باز شدن Note Property Manager ، مطمئن شوید که Manual view label  انتخاب نشده است و حالت unchecked دارد (همانند تصویر فوق).
     • سپس جهت ورود به صفحه‌ی ویرایش این لیبل‌ها، می‌توانید به view label در نقشه برگردید، روی view label کلیک راست کنید و Edit Text in Window را انتخاب کنید.
 
گزینه edit text in window در محیط drawing نرم افزار solidworks 2020
گزینه‌ی Edit Text in Window جهت ویرایش لیبل‌ها در محیط drawing سالیدورکس 
 پنجره edit text window در محیط drawing نرم افزار solidworks 2020
محیط Edit Text Window در نرم‌افزار سالیدورکس 2020
     • این Edit Text in Window  که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید به شما چند آپشن می‌دهد تا  view labels را مطابق استانداردهای شرکت و فضای کاری خودتان، مرتب و اصلاح نمایید. بعلاوه، می‌توانید سایر یادداشت‌ها یا نمادهای مورد نظر خودتان را برای مراوده‌هایی که نیاز به نشان دادن نماد یا سمبل خاصی دارید، اضافه کنید.
     • بدین صورت و با اعمال ویژگی‌های استانداردهای مورد نظرتان بر روی لیبل‌ها، ویرایش شما به پایان می‌رسد.
 
اکنون نیز در این قسمت از این مقاله مرور کوتاهی بر تگ‌های موجود و معانی آن‌ها در نرم‌افزار سالیدورکس داریم:
• Name = <VLNAME>
• Label = <VLLABEL>
• Scale = <VLSCALE>
• Delimiter = <VLSCALEV>
• Angle = <VLANGLE>
تگِ Name به قدر کافی هوشمند است و می‌تواند نوع view ایجاد شده توسط شما را بفهمد. مثلا، اگر یک Detail view را بوجود آورید، تگName ، نمایش Detail view را انجام می‌دهد. (در تصویر نیز این نمایش‌ها را برای دو نمای نمونه مشاهده می‌کنید)
 نحوه تغییر تگ name برای section view در پنجره edit text window در محیط نقشه کشی solidworks 2020
تگ Name در انتخاب یک Section View
نحوه تغییر تگ name برای detail view در پنجره edit text window در محیط نقشه کشی solidworks 2020
تگ Name در انتخاب یک Detail View 
امیدواریم تا به اینجای کار از مقاله ارائه شده در رابطه با فضای نقشه کشی(drawing) و بحث برچسب‌گذاری‌ها راضی بوده باشید؛ بد نیست در ادامه و در قسمت انتهایی این مقاله به موارد دیگری که در این محیط و بحث برچسب‌گذاری‌ها می‌توانند به شخصی سازی فضای کاری شما کمک کنند بپردازیم.
پس با سوال‌های زیر شروع می‌کنیم؛
آیا شما به تعریف و تغییر نوع و سایز فونت خود و یا مدل و فاصله‌ی جداکننده‌های برچسب‌های نماهای (view labels) خود علاقه‌ دارید؟ 
آیا می‌خواهید با توجه به سلیقه‌ی شخصی خودتان کار مهندسی خود را زیبا نمایید؟
شما می‌توانید موارد ذکر شده در بالا را از طریق مسیر Tools > Options > Document Properties > Views پیدا کنید. تصاویر زیر، بعضی از آپشن‌های موجود در  Detail View label و Section View label می‌باشند که مشاهده می‌کنید.
تنظیمات لیبل نمای section در محیط drawing نرم افزار solidworks 2020 
تنظیمات ظاهری لیبل نمای سکشن 
 تنظیمات لیبل نمای detail view در محیط drawing نرم افزار solidworks 2020
تنظیمات ظاهری لیبل Detail View
 
خرید آموزش Solidworks کامل
 
 
 
توجه: وقتی تغییرات دلخواه خود را انجام دادید، می‌توانید آنها را به همراه هر Document Properties دیگری، در یک drawing template  ذخیره کنید و بعدا با همین تنظیمات از آن‌ها استفاده کنید!
به پایان یکی دیگر از مقالات حاوی نکات آموزشی و چالشی نرم‌افزار محبوب سالیدورکس رسیده‌ایم. باتشکر از همراهی شما تا به اینجای کار و به امید همراهی در آینده و مقالات بعدی، شما‌ می‌توانید نکات و یا پیشنهادات خود را از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت و یا شبکه های مجازی (تلگرام، اینستاگرام و یوتیوب با سونما در میان بگذارید.
 

مطالعه بستر در رابطه با این مقاله :

 

ارسال توسط مدیر وب سایت

نظرات

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس پُست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد