• به سونما خوش آمدید، وارد شوید
  • سالیدورک ویژگی‌های موس MOUSE GESTURES فارسی رایگان

سالیدورک ویژگی‌های موس MOUSE GESTURES فارسی رایگان

ویژگی‌های موس در سالیدورکس 2020

1398/11/07
از زمان اضافه شدن Mouse Gestures (حرکات خاص موس) در SOLIDWORKS 2010، نرم‌افزار به ابزار قدرتمندی دست یافته است که هیچوقت به این سرعت نبوده است. در ورژن‌های جدید‌تر و بالاخص از نرم‌افزار سالیدورک 2018،Mouse Gestures با طراحی ساده‌تر و حتی شیوه تعاملی‌تری برای انتخاب اینکه چه ابزارهایی در Mouse Gesture Wheel ظاهر شوند، تغییر یافته است. 
همانطور که احتمالا می‌دانید  Mouse Gesturesدر محیط‌های کاری مختلف بعنوان میانبری مناسب برای اعمال فرمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و با نگه داشتن راست کلیک و حرکت موس بر روی صفحه ظاهر می‌شود. (در تصویر زیر مشاهده می‌کنید)
 ویژگی حرکات موس یا Mouse Gustures در Solidworks 2020
نمای mouse gestures در محیط پارت نرم‌افزار سالیدورک (راست کلیک + حرکت بر روی صفحه)
 
خرید آموزش Solidworks کامل
 
 
 
نحوه‌ی دسترسی و شخصی سازی  Mouse Gestures در ورژن‌های جدید نیز همان روش قبل و درست مثل نسخه SOLIDWORKS  2017 می‌باشد؛ برای این کار ابتدا نرم‌افزار را ران کنید و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در قسمت Tools وDrop-down  مشاهده شده به پایین بروید و بر روی گزینه‌ی Customize کلیک کنید.
نحوه ورود به قسمت Customize نرم افزار Solidworks 2020
نحوه‌ی ورود به Customize برای شخصی سازی Mouse gestures
در Customize dialog مشاهده شده، بر روی تب Mouse Gestures کلیک کنید؛ اکنون وارد فضای شخصی سازی Mouse gestures شده‌اید. 
دیالوگ در نسخه‌های Solidworks 2018، Solidworks 2019 و Solidworks 2020 کاملا بهبود یافته است. پیش از این، یک ستون Command وجود داشت (که اکنون نیز آن را مشاهده می‌کنید)، بعلاوه چهار ستونی که فرمان‌های Mouse Gesture  را برای محیط‌های مختلف Assembly، Drawing، Sketch و Part تعیین می‌کردند.
 نحوه تغییر Mouse Gestures  در قسمت customize نرم افزار Solidworks 2020
پنجره شخصی سازی Mouse Gesture در نرم‌افزار سالیدورک 2017
پنجره شخصی سازی Mouse Gestures در قسمت Customize  نرم افزار Solidworks 2020
پنجره شخصی سازی Mouse Gesture در نرم‌افزار سالیدورک 2020
 
در نرم‌افزار سالیدورکز 2018، سالیدورکز 2019 و سالیدورکز 2020، این ستون‌ها با پنجره Mouse Gesture Guide جایگزین شده است. (ستون‌ها برای تخصیص فرمان‌های Mouse Gesture Wheels برای محیط‌های Part، Assembly، Drawing  و Sketch برداشته شده و با visual Mouse Gesture Wheels برای هر محیط جایگزین شده است) که نمایش بسیار مناسب‌تری را نیز فراهم کرده است. برای اینکه یک فرمانی را اضافه کنید، ابزار مورد نظر خود را از Command box به Mouse Gesture Wheel مورد نظر درگ کنید. انداختن یک فرمان به درون یک position که اشغال شده است، ابزار انتخابی را جایگزین می‌کند. اگر ابزاری وجود دارد که نمی‌توان آن را به درون یک Mouse Gesture Wheel قرار داد، یک ضربدر قرمز ظاهر می‌شود. در سال‌های گذشته کاربران به هشت gestures بر روی هر wheel محدود بودند؛ این عدد در Solidworks 2018 و Solidworks 2019 و Solidworks 2020 به 12 فرمان افزایش پیدا کرده است.
 نحوه انتخاب 12 حالت برای  Mouse Gestures در قسمت Customize نرم افزار Solidwroks 2020
بعلاوه، برای چند فرمان که قبلا فقط به صورت متن بر رویMouse Gesture Wheel  ظاهر می‌شدند  آیکون‌هایی نیز در این ورژن‌های نرم‌افزار سالیدورکس افزوده شده است (در شکل زیر مشاهده می‌کنید).
 آیکون های Mouse Gestures در قسمت Customize نرم افزار Solidworks 2020
فهرست فرمان‌ها با آیکون‌های Mouse Gesture Wheel  جدید در نسخه 2020
 
توجه: فرمان‌های تخصیص داده شده را نیز می‌توان در موقعیت دیگری با استفاده از CTRL + Drag در هرMouse Gesture Wheel  کپی کرد. وقتی همان فرمان در چندین محیط مورد نیاز است، این کار، شخصی سازی را بی نهایت ساده می‌کند. علاوه بر رابط کاربری ساده شده، حتی با توانایی افزودن ابزارهای بیشتر به Mouse Gesture Wheels، حال اعمال شخصی سازی و استفاده از Mouse Gestures، سریعتر و موثرتر از قبل است.
با سونما در تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب  همراه باشید...
 
خرید آموزش Solidworks کامل
 

مطالعه بیشتر در رابطه با این مقاله :

 

 
ارسال توسط مدیر وب سایت

نظرات

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس پُست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد